Snabb update :D

Söndagen spenderade vi större delen av dagen på rally på ekerö, vår kompis fredrik körde och vann! Grattis igen! :) Z skötte sig exemplariskt, han satt i ett typ bärsele på min mage och somnade från och till, sen var han ner på marken och sprang runt och charmade ALLA. Bilarna var inga problem efter en stund, då satt han och kollade från höger till vänster :)
Vi åkte även tunnelbana och buss för första gången UTAN problem, duktig!

Sen åkte vi hem för att farmor och farfar kom på besök, dom fick äta mina goda bullar och kladdkaka, sen bjöd vi på kryddad kyckling ris och sås, enkelt och gott!
Mycket trevligt och mycket att prata om när man inte setts på länge!

Under veckan som gått har vi klippt klorna på alla tassar nu, såå duktig, ligger och kollar lite men helt ok att klippa. Sen har vi tränat burlekar och sitt, försökte klippa ihop en film m båda men det är något fel på formatet så det vart bara en sitt film, andra försöket på två dagar och vår pys är så duktig, jag har bara belönat när han satt sig ner inte visat eller så, allt går så fort?
Stoooor skillnad från min tuggummi hjärna som A hade som valp ;)

igårkväll gjorde vi debut på hundklubben och han gjorde succé, han sov i två timmar under föreläsningen som handlade om friskvård, fick lära mig ett och annat..
Tyvärr tyckte jag inte att själva föreläsaren var så bra men hon satt på en del bra info iaf.

Idag har Eira och Clara (dvärgpinschrar) varit här, dom kommer vara här ca 3 dagar i veckan så lillebror får mer och göra, Z och Clara som är 14v lekte massor, så skönt att dom funnit varandra, medans gammlingarna Eira och Akilles har mest legat och slappat :)

Idag har jag faktist köpt en skjorta som jag ska ha på lördag då Kims syster ska ha 25års fest, took fin!
Jag förtjänade den då jag har haft otur heeeela dagen...

Annars så har örat lagt sig bra, vi hade det tejpat i 12 timmar, nu ser det prima ut :D Han blir bättre och bättre på inkallning, lyssna och bitas! Akilles blir mer och mer lugn, morrar inte alltid när Z kommer för nära och dom leker massor ute :) 

Här kommer ett litet klipp på lilleman som lär sig sitt och prövar sig fram med lite allt möjligt, det här kommer bli så kul! :
(ha gärna på ljudlöst för Kim får sig en utskällning :P haha, jag kan vara en biaatch ibland)




TJING/ S

Kommentarer
Postat av: Mimmi

han är ju för bedårande! =)

Kul att det går bra med miljöträningen!



du, jag kmr inte ihåg poängen med burlekarna? är det något man borde lägga större vikt på? Skulle behöva gå en ny klickerkurs för fanny gott känner jag ^^

2009-10-21 @ 22:14:22
URL: http://mimsandhershit.blogg.se/
Postat av: Michelle

apsöt!! :D Måste få träffa din lilla bebis! :D

2009-10-21 @ 22:41:42
URL: http://michelleochjack.webb.se
Postat av: Hanna

åååh Sandra! Han är ju helt UNDERBAAAAAR!!! och redan värsta dressyr-hunden, hihi;) Jag vill träffas och gosa!! Kram på er båda:)

2009-10-21 @ 23:12:14
Postat av: Sandra

Ang burlekar så är ju själva poängen att han ska kunna ligga i bur i lugn och ro överallt! Det har jag inte med A så jag lägger rätt mycket tid på det. :) Om du går in på hennes sida så hittar du ju alla små tips osv. så får du en reminder! Vi kommer ha henne på våran klubb, då vi inte fått några anmälningar än så kanske vi kan ta in från andra klubbar, hörde att du Michelle hade anmält dig :)



Ja Hanna vi kanske kan ses någon dag? Jag messar dig under dagen :D



KRAM

2009-10-22 @ 09:14:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0