Happ så var helgen slut..

Gyyyyd så tiden går fort!? Jag hann knappt blinka så var det söndags kväll.. Suck, måste lära mig ta det LUGNT på helgerna :P..

Torsdags kursen gick bra, det är kul att se folk jobba med sina hundar och komma framåt!
Vi var en man kort på jobbet i torsdagen så jag var helt sluuut på fredagen, sen tar det ju på krafterna att lära in nya rutiner, massa hundnamn, vilket koppel som tilhör vem osv..
Men trivs som fisken i vattnet :)

Fredags kvällen så kom Jonas över och käkade Kims supergoda fisk och kollade på "Arne Anka, en kväll på Zekes" med Robert Gustavsson, haha jag har aldrig sett den förut och ni som INTE gjort det GÖR det, han är grym robert!!



Kim fick även veta att han får fortsätta ett tag framöver på jobbet, så det är ju skönt att veta, dock inte HUR länge men förhoppningsvis till jul iaf.. !

   

Lördagsmorgonen packade jag och Z ihop oss för en dag på Gärdet med Mimmi och Urax, och vi hade tok mysigt trots vädret, sen avslutade vi på Himmelska hundars hundcafé och Z skötte sig så exemplariskt man kan. Vilken Ängel blir tårögd för allt går som smort, han är grym!

Grabbarna fick vara med på bloggen också :)
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.11069857

Efter en lugn stund hemma, så tog jag med Akilles ut och körde lite med honom, började med lydnaden, men han var för taggad så vi startade lite med freestyle konster och det gick super, sen gick vi över på lydnaden vilket gick sjukt, bra dock lite trängande i foten men vi har ju typ inte tränat på 3v så han är rå taggad, jätte kul!

Kvällen spenderades på Kanngjutar´n där vi hade hur trevligt som helst som vanligt, så här kan det se ut efter en kväll där ;


Imorse så var det lite tungt att gå upp men det gick och jag och A gick promenad för att hämta Nadja och sedan kom Alexandra och hämtade oss (hon har lilla Enzo som är Z bror) och vi åkte till Häggvik där resten av valparna var och åkte i valpkursen en tur som miljö och socialträning inne på söder :)
Z som VANLIGT skötte sig exemplariskt för att vara 11,5v. 

(klicka på bilderna så blir dom större)

 
Z & Dexter
 

Dexter (kusin)

 

Moira (syster)

 
 
Lizzy (kusin)

 

Enzo och Moira


Jag, Nadja och Z


Enzo med lillmatte :)


Moira har lite brådis ;)


Dexter visar sin fina pose sida !


Nadja och Z


Mamma Qinsi vart lite trött av att hålla reda på alla :)


Enzo vart lite trött, men det ser ut som han gapskrattar :P


Lizzy var även trött hon :)

Nej nu ska jag ordna bannern på hemsidan som är så suddig!
Den som är upplagd här på bloggen har Malin gjort och den är så sjukt snygg!
Tack än en gång vännen!!


Hoppas ni andra inte har haft en sån hundgalen helg ;)
TJING /S


Kommentarer
Postat av: Elin

Nämen! Hur kommer det sig att så många släktingar till Z var på en och samma plats? Har ni sån tur att ni bor så nära varandra!? Lyx isåfall! :)



Absolut, det vore verkligen jättekul att träna tillsammans! Ju fler tollare man träffar desto bättre säger jag! :)

2009-11-09 @ 09:48:14
URL: http://koiruliini.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0