Här kommer ett lite längre inlägg!!

Relfexer är något jag måste börja sätta på mig nu, ikväll när vi cyklade hem från hundklubben så syntes vi knappt, bara bakifrån för där finns reflexer både på min ryggsäck och cykeln, men varken på hund eller framdelen va mig eller cykel finns det..

Vad har hänt senast tiden då..

Ja förra helgen hade jag tjej middag, vilket var välbehövligt, tack tjejer för en sjukt bra kväll!

På lördagen gick vi över till Kims syster för att kolla film trodde vi haha, det började med en smirnoff, gick sakta över till vin för grannen kom och avslutades med drinkar!! Haha, så jag vart i farten igen och jag kan ju inte påstå att vi hade tråkigt ;)

veckan som var, var det hundkurs, hundträning, filmkvällar..

Denna fredag hade vi Jonas och Karin på middag, vi spelade spel och drack gott sen kom även Kims gamla vän på besök, trevligt var det! Satt och pratade med Kim och Jonas till halv 4 på natten, vet egentligen inte om vi kom fram till så mycket, men det var skönt att prata och ett stort samtals ämne var, varför gör ditt barn så!?

Lördagsmorgonen så var Kim upp och spelade fotboll, så jag tog mitt pick och pack och gick ut i skogen och la ett spår, jag satte markeringar vid pinnarna och slutet och en vinkel. Sen efter en halvtimme när jag skulle ta spåret, gick vi vilse, haha, så typiskt mig!! Men tillslut så hittade denna otroliga hundnos andra apporten och gick till slutet så det vart ett lyckat spår iaf :D Efter det körde vi lite visselpipa träning, han börjar bli riktigt säker på att komma när pipan tutar!

Kvällen vart en mysig hemma kväll med min Kim och Akilles..

Söndagsmorgonen var det upp i ottan för att starta färden mot Motala där Ninni och Helena väntade med vänner, barn, man, hundar och VALPAR!!!
Äntligen fick vi träffa dom små liven, åh vilka under, för mig var det lycka för en dag. Alla problem försvann och jag kunde sitta och glo på dom hur länge som helst..
Sen tackar man ju inte nej till hundprat en hel dag ;)
Ännu har jag ingen favorit, ingen som utmärkte sig speciellt mycket, väldigt jämna, MEN om man ska gå på utseende så är nog mörkblå favorit.
Tack Ninni m familj (Helena du är inräknad där ;)) för en mycket trevlig dag!

Så nu hoppas jag veckorna går fort så vi får hem
vår lilla Z som han kommer få heta, uttalas ZÄTA ;P På torsdag ska jag och Kim åka ut till Lina för att kolla på foderavtalen osv..
Äntligen händer det, jag ska få hem en parvel som är bättre än bra, en parning som denna hade jag nog bara
kunnat drömma om innan hela min resa. Tänk att vi började kolla på Tollare när vi bodde i Norge.. Ja tid och fel m.m. gör att man kommer till något bättre..
Som man säger " den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge", så sant som det är sagt!

Utöver det som är bra är jag rätt förvirrad...
Varför ska man ljuga för sig själv?
Varför ska man ljuga för sina vänner/familj/släkt?
Varför kan inte jag tycka som jag vill i vissa situationer?
Varför ska jag vara så mesig att jag inte kan säga till vissa vad jag tycker för jag inte vill ha konflikt med dom?

Man måste kunna ta kritik och vet man inte att man gjort fel så borde man tänka om både 1,2 och 3 gånger. Man måste kunna ta disskutioner och förstå den andra parten...

Många frågor som kommer vara obesvarade.. Dock måste jag själv nog skaffa lite mer skinn på näsan för att inse vilka som vill stanna i mitt liv.. Suck..

Här kommer lite bilder på doms må juvelerna! :) ENJOY!

   
 
   
   



Tjing /S


Kommentarer
Postat av: ilona

du har verkligen lyckats med hemsidan

2009-09-15 @ 23:17:39
Postat av: Kristin

Ååååhhhh så ljuvliga de är nu!!! <3



Oj, låter inget kul det du har att tampas med i livet - mer skinn på näsan är inte lätt, men när man väl tar tag i konflikten brukar det många gånger gå lättare än skräckscenariorna man målar upp i sitt huvud! kramar om



Kramar Kristin

PS. Jag tänkte maila Lotta Linusson angående valpkurs, är du fortfarande intresserad? DS.

2009-09-16 @ 07:28:47
URL: http://www.ksvee.wordpress.com
Postat av: Karin

så söta valpar! förstår att du har svårt att välja!



finns för dig närsomhelst, det vet du darling <3

2009-09-16 @ 10:23:13
Postat av: Kristin

Skickade precis en intresseanmälan för oss två till Lotta så nu är det bara hålla tummarna att en kurs startar lite senare i höst när våra pluttar flyttat hem! :D



Hörs senare, nu ska jag iväg och plocka upp opererad gammeltant!!!

Kram Kristin

2009-09-16 @ 11:47:21
URL: http://www.ksvee.wordpress.com
Postat av: theres

visst har jag :) med oss är de bra trivs som fisken i vattnet :) hur är de med er ??

2009-09-17 @ 17:47:59
URL: http://borderdrag.blogg.se/
Postat av: emilia

ÅÅÅÅÅHHH skruffisar :) jag tänker bo hos er :D

2009-09-18 @ 09:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0