År 2010

Japp, tror det är dags att skriva lite grann..
Ledigheten har varit upp och ner, ledsam och rolig, skratt och gråt, dåligt och bra och ja alla känslor har funnits där både på gott och ont, och med min vilja att få det till något bättre så kommer jag fixa det här, för jag kan inte förlora det värdefullaste i mitt liv!!

Nyårsafton var AWWWWWWWWSOME!!! dagen startade med att jag skulle gå en promis med Akilles, eftersom Z var nere i Motala där vi lämnade honom på onsdagen, så vi gick och jag tänkte om jag går här så kommer jag komma ut vid kanan badet, a jo du tjena, VILSE, jag kom bort till starten av spåret vid hässelby strand :P GOOD WORK Sandra. Så vi var ute och knatade i nästan 2timmar, perfekt, väl hemma hade Jocke dykt upp som stod för maten denna kväll. Sen dök folk upp efter 7snåret och festen började (galna bilder kommer sen)
Kvällen startade bra med
Skagen toast m champagne
Oxfile, potatisgratäng me valfri sås och sallad
Och som avslut PANNACOTTA!


Mycket gott och ju mer tiden gick desto mer berusat vart det och sen var folk up på dansgolvet och Akilles njöt av all uppmärksamhet, fick höra att jag hade en Obidient dog ;) Vi hade en engelsman med oss i sällskapet!
Mot tolvslaget gick vi ut och sen så helt plötsligt så står jag med karmeran i hand och min egen karl och vår kära engelsman Tom springer nakna upp med gatan.. Jaha då var det kvällens goda skratt, så nu har alla grannar som stod ute och rökte fått sin beskärda del ;P
Vi avslutade kvällen runt 05 snåret tror jag och jag hade så sjukt kul denna nyårsafton, sen att det fanns några få minnesluckor gör inget ;)

Dagen efter skulle vi ta det lugnt, MEN så dök Cathrine, Andreas och deras vän Tom upp och helt plötsligt flödade alkoholen igen och vi drog mot stan, hade en trevlig kväll på 360 där vi dansade jääärnet :)

Lördagen var ingen höjdar dag men vi tog oss igenom den och på söndagen bar det av mot Motala för att plocka hem lilleman. Ninni (uppfödaren) pratade bara gott om honom, han var väldigt lik mormor Zarina tydligen i hans galna sätt att vara fearless! Hon bara älskade honom och hans härliga sätt att charma folk och ja han kastade sig även ner för deras yttertrapp på 6trappsteg utan problem,
agilityhund? JAVISST!!

Denna vecka har varit riktigt soft, jag har nu börjat jobba heltid så jobbar 7-16 varje dag och i måndags var det lugnt, tisdags med och då stängde vi kl.6 igår var det ledigt och idag jobbar jag och imorgon så har jag tagit ledigt eftersom vi får fin besök från Luleå ikväll, Nina från brukskommitten kommer ner då vi har mte i helgen, hon hämtar även hem sin lilla Viska en border tik på 8v på vägen ner så det kommer vara röj ikväll ;)

Lite mål och vad som hänt förra året kommer jag skriva i ett eget inlägg :)

Till dig...



TJING /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0