Härlig helg!

I fredags ringde jag min farmor och farfar och snackade i en halvtimma, dom har ju varit ute och rest så ville höra lite, sen så sa vi att vi 4 plus hundar ska åka upp snart till Norrtälje och umgås, komma bort lite.. :)


Famors fina blommor i sommras


Fredagen så åkte jag upp till Uppsala för att sova över natten och hålla kurs på lördagen för Sveriges Hundungdom, i bruks. Det var riktigt trevligt, många man gått utbildning med, folk som utbildat mig eller såna man träffat via sammandrabbningar med hund :) En skön promenad innan läggning med Emelie och hennes två border. Sen var det morgon och kallt som F A N !!! efter första gruppen som var mellan 9 och 12.15 så hade vi lunch och nästa grupp började 13.15 och mitt i spårandet så började det regna så det var ett riktigt rusk vi fick innan vi var klara. Sen satt vi och snackade lite innan dom skulle på föreläsning inom hundens friskvård, lärde mig ett och annat, men mitt i var jag tvungen att gå för att bli skjussad till bussen och åka hem igen.  bussen till uppsala från Alunda var dessutom sen så det sög att stå i vind och regn!

  
Bild 1 från brukslägret i augsuti -09
Bild 2 lydnadstävling oktober -08


Men väl hemma så tog jag en snabb dusch kissade A och gick sen bort till kanngjutargränd där Kim var. Vi hade som vanligt en trevlig kväll :)

Imorse så sov vi ut, för jag var helt död efter gårdagen. Sen var vi upp dammsög, sen så kom cathrine andreas plus barn och kim och andreas tog bilen ch åkte och stor handla.
Vi gick ut till tvättstugan och la i maskiner.
Efter andra gången vi kom in så stod lilla Jonathan och lekte med vårat fia med HUTT, han satte glasen i varandra och helt plötsligt sa det pang och ena glaset var trasigt. Så jag drog fram dammsugaren och skulle suga upp glaset var jag på missar våran lååååånga slang som slår omkull vår spegel i hallen!
OMG 7ÅRS OLYCKA!!!





Sånt händer väl men det var inget som jag vart glad över..
Men men, kom precis in efter 1 timmes prom med A i skogen. Har pratat med Helena och dom har haft valptest idag och den lycklige att få flytta hem till oss blir....
TRUMVIRVEL!









Mörkblå!!!
(om inget drastiskt händer på 1½vecka :P)


5veckor gammal


5veckor


6veckor stor!!! :D


Snart är drömmen sann, helt otroligt vad länge man sagt att man ska skaffa valp, nu är det bara 1v och 4dagar kvar och dessutom åker vi ner på torsdag och hälsar på :)
För att få lite hum om vad det är för en skön snubbe vi får hem.

Nej nu ska vi ta och bege oss till kanngjutarn igen och äta kanelbulle för Cathrine har bakat och det är faktist kanelbullens dag idag!! Sen ska vi se någon bra film.

TJING/ en överlycklig Sandra


Kommentarer
Postat av: s

JIPPIIIIII!!:D Han är såå jävla sööööt!!! :D



har du kanske haft tur, med spegeln menar jag. du kanske får lycka istället för olycka;)



ses imorrn bejb;)

2009-10-04 @ 22:01:51
Postat av: Steffi

åh, jag som skrev förut.:)

2009-10-04 @ 22:02:39
URL: http://lillafiffilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0